A dropshipping egy olyan megrendelés-végrehajtási mód, amikor egy vállalkozás nem tartja raktáron az általa értékesített termékeket. Ehelyett az eladó szükség szerint készletet vásárol egy harmadik féltől – általában nagykereskedőtől vagy gyártótól – a megrendelések teljesítése érdekében.
Íme néhány további ok, amiért a dropshipping olyan népszerű e-kereskedelmi üzleti modell a nagy- és kisvállalkozások számára egyaránt.
1. Kevesebb előzetes tőke szükséges
Valószínűleg a dropshipping legnagyobb előnye, hogy anélkül is indíthatunk e-kereskedelmi üzletet, hogy több ezer dollárt kellene készletbe fektetni.
A dropshipping modellnél nem kell terméket vásárolnia, kivéve, ha már végrehajtotta az eladást, és az ügyfél kifizette. Jelentős előzetes készletbefektetések nélkül lehetséges a dropshipping elindítása és nagyon kevés pénzből sikeressé válni.
Ezen túlmenően, mivel Ön nem elkötelezett amellett, hogy előzetesen megvásárolt készleten keresztül értékesítsen, mint más üzleti modellekben, kisebb a kockázata egy dropshipping üzlet létrehozásának.
2. Könnyen indítható
Egy e-kereskedelmi vállalkozás működtetése sokkal könnyebb, ha nem kell fizikai termékekkel foglalkoznia. A dropshipping használatával nem kell aggódnia a következők miatt:
Raktár kezelése vagy fizetése
Megrendeléseinek csomagolása és kiszállítása
A készlet nyomon követése számviteli okokból
Visszaküldések és bejövő küldemények kezelése
Folyamatos termékek rendelése és készletszint kezelése
3. Alacsony rezsi
Mivel nem kell készletvásárlással vagy teljesítési központok kezelésével foglalkoznia, a rezsiköltségei meglehetősen alacsonyak. Valójában sok sikeres dropshipping üzlet otthoni vállalkozásként működik, és működéséhez csak egy laptopra és néhány rendszeres kiadásra van szükség.
4. Rugalmas elhelyezkedés
A dropshipping segítségével egy sikeres vállalkozás szinte bárhonnan működtethető, ahol van internet kapcsolat. Mindaddig, amíg kommunikálni tud a beszállítókkal, és időben szolgáltatást és támogatást nyújt, amely megfelel az ügyfelek elvárásainak, addig irányíthatja és irányíthatja vállalkozását.
5. Eladó termékek széles választéka
Mivel nem kell előre megvásárolnia az eladott cikkeket, felkapott termékeket kínálhat potenciális vásárlóinak. Ezenkívül forgathatja vagy módosíthatja dropshipping terméklistáját anélkül, hogy aggódnia kellene az eladatlan készlet miatt. Ha a beszállítók raktáron vannak egy árucikk, további költségek nélkül felveheti azt online áruházába.
6. Könnyebb tesztelni
A Dropshipping hasznos teljesítési modell egy új üzlet indításakor, valamint azon cégtulajdonosok számára, akik szeretnék tesztelni a vásárlók étvágyát további termékkategóriák, például kiegészítők vagy teljesen új termékcsaládok iránt. A dropshipping fő előnye ismét az a képesség, hogy listázza és potenciálisan eladja a termékeket, mielőtt elkötelezi magát a nagy mennyiségű készlet vásárlása mellett.
7. Könnyebben méretezhető
Ha egy hagyományos kiskereskedelmi üzletágnál háromszor annyi megrendelés érkezik, akkor általában háromszor annyi munkát kell végeznie. A dropshipping beszállítók igénybevételével a további rendelések feldolgozásával kapcsolatos munka nagy részét a beszállítók végzik el, ami lehetővé teszi, hogy kevesebb növekedési fájdalommal és kevesebb munkával bővüljön.
Az eladások növekedése mindig további munkával jár – különösen az ügyfélszolgálattal kapcsolatban –, de a dropshipping skálát különösen jól kihasználó vállalkozások a hagyományos e-kereskedelmi vállalkozásokhoz képest.